Nowy sposób na zakupy

13 sierpnia 2006, 15:41

Wykorzystując najnowsze technologie, znana firma Polo Ralph Lauren wyszła naprzeciw oczekiwaniom impulsywnych zakupoholików. Przechodnie mogą z łatwością nabyć rzeczy, które widzą na wystawie, nawet wtedy gdy sklep jest zamknięty, po prostu dotykając w odpowiednim miejscu szyby. Witryna jest makietą stołu projektanta. Leżą na nim różne przedmioty, w tym koszulki polo oraz uniformy chłopców i dziewcząt podających piłeczki podczas meczu.



Domowy skaner aktywności mózgu

31 maja 2007, 09:16

Firma Hitachi skonstruowała pierwszy przenośny skaner aktywności mózgu, którego można używać w ciągu dnia. Jest stosunkowo lekki, zasilany ładowanymi bateriami. Jeśli ciekawi cię więc aktywność własnego mózgu na przykład podczas czytania czy kłótni z żoną, Japończycy stworzyli coś dla ciebie.


Piractwo może być korzystne

18 marca 2008, 14:47

Karen Croxson, ekonomistka z Oxford University dowodzi, że piractwo może być korzystne dla dotkniętych nim firm. Swoje wnioski przedstawiła podczas dorocznej konferencji Królewskiego Towarzystwa Ekonomicznego.


Rękawice pianisty

12 lutego 2009, 10:15

Rękawiczki ogrzewają, stanowią dopełnienie eleganckiego stroju, a czasem pomagają w grze na instrumencie. I nie chodzi tu bynajmniej o szczęśliwe rękawiczki, które poprzez pozytywne skojarzenia odprężają swojego właściciela, zwiększając szanse na osiągnięcie sukcesu. Zespół z Georgia Tech Center for Music Technology stworzył rękawice wyposażone w małe silniczki, które drgając, podpowiadają początkującym pianistom, jaki klawisz nacisnąć.


Konsumują biliony gigabajtów informacji

10 grudnia 2009, 12:08

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.


Chcą dobrze, a zostają wykluczeni

24 sierpnia 2010, 08:51

Ludzie nie są w stanie znieść osób, które zawsze jako pierwsze zgłaszają się na ochotnika do realizacji najuciążliwszych zadań czy podejmują się czegoś, z czym nikt nie chciał się zmierzyć choćby z powodu przytłaczającej monotonii. Przykładów odrzucenia nie trzeba daleko szukać, ale psycholodzy z Washington State University jako pierwsi wyjaśnili, dlaczego się tak właściwie dzieje (Journal of Personality and Social Psychology).


Bez komputerów w... Krzemowej Dolinie

26 października 2011, 19:38

W sercu Krzemowej Doliny, symbolu komputeryzacji i nowoczesnych technologii, istnieje szkoła, w której nie znajdziemy ani jednego komputera. Swoje dzieci posyła tam prezes ds. technologicznych eBaya oraz pracownicy takich firm jak Google, Yahoo!, Apple czy HP.


Ukarani za pomoc przy produkcji gry

9 listopada 2012, 10:16

Siedmiu żołnierzy Navy SEAL zostało ukaranych za współpracę z Electronic Arts przy grze "Medal of Honor: Warfighter". Przewinienie żołnierzy polegało na tym, że nie wystąpili o zgodę na współpracę z zewnętrznym pracodawcą oraz że pokazali tajny sprzęt, wyprodukowany specjalnie na potrzeby ich jednostki.


E.T. z piasków pustyni

28 kwietnia 2014, 08:41

W 1982 roku na ekrany wszedł „E.T.”, z czasem jeden z największych przebojów kina science-fiction. W tym samym roku firma Atari wypuściła na rynek grę opartą na filmie. Gra, okazała się jednak wielką porażką, a Atari poniosła na niej olbrzymie straty finansowe. Sfrustrowani menedżerowie, nie wiedząc, co zrobić z zalegającymi magazyny kartridżami z grą, postanowili... zakopać je na pustyni.


AlphaGo wygrał ostatnią partię z Lee Sedolem

15 marca 2016, 11:58

Lee Sedol, mistrz świata w Go, przegrał ostatnią partię z AlphaGo. Tym samym wynik meczu pomiędzy człowiekiem a sztuczną inteligencją został ustalony na 1:4


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy